Inför SIF - Gusk !

Ja, då var det dags för hemmamatch igen, denna gång kan jag väl kalla det derby? Det gör jag, derbymatch mot Gamla Upsala SK. Bortamatchen, en kampfylld sådan slutade 1-1. Vi har haft svårt för att ta alla tre poäng just mot GUSK, varför vet jag inte men det kommer inte bli lätt idag heller. För våran del är det enkelt, vi "måste" ta 3 poäng. Vid eventuell förlust (gud förbjude) kan vi vara rejält nerdragna i bottenstriden.

___________________________________________________

Ramin Kiani, tränare i GUSK säger såhär om matchen:

Vad tror du om dagens match?
"Det står skrivet högt upp i stjärnorna, det kommer bli tufft då ni är ett starkt hemmalag men jag tror på en liknande matchbild som på vårsäsongen!"

Hur ser truppen ut inför dagens match?
"Vi har ju tappat en del spelare under uppehållet. Men annars ser det bra ut, Lundmark är avstängd."

Vilket resultat blir det ikväll?
"Jag brukar ha som princip att inte tippa, så jag gör det inte nu heller. Men jag hoppas på mycket publik eftersom det är en rolig match och självklart hoppas jag på seger för oss.
__________________________________________

Kim Skoglund spelare i GUSK kommenterar matchen såhär: "Jag tror det blir en tight match med typisk derbykaraktär. Ett ställningskrig där inget lag vill förlora, men vi vinner till slut med 3-1!"

Tyvärr Kim, vi vinner med 2-0! Och jag hoppas på mycket folk nu när det är bra väder. Och Hugge, ta med dig tuta, thats an order! En bra plan utlovas, mjuk och bra (tack vare regn, inget annat).

5 timmar till match, nu ska jag äta upp bennysburgaren och lägga mig på soffan! ,)

/ # 16


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Bennysburgare, är det den optimala uppladdningen? =) Benny, personlig sponsor?

2010-08-07 @ 16:15:38
Postat av: Jocke B

:) Nej självklart inte, skrev det bara för vi har pratat om hur uppladdningen ska se ut. Men är Benny intresserad skulle jag verkligen fundera över erbjudandet! :)

2010-08-08 @ 15:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0